|
Post by Vincent on Aug 3, 2015 7:48:32 GMT
N.a.v. gemeentelijke publicatie heb ik heden ochtend met de heer Gelissen (gemeente Maastricht) gesproken. Deze heeft toegelicht dat er op 13 juli j.l. een aanvraag is ingediend voor een bouwplan van 2 woontorens met in totaal 18 woningen op de positie direct ten noorden van Vroendaal-Zuid. De gebouwen hebben een ondergrondse parking en vervolgens 4 bouwlagen en wordt dan 17,55 meter hoog! De aanvraag is nu in behandeling genomen en gemeente gaat dit aan alle beleidskades toetsen. Zeker voor de kavels 4 t/m 9 is het mogelijk van belang om hier als belanghebbende tijdig iets van te vinden / bezwaar te maken. Onderstaand de tekeningen van het ingediende plan:
|
|
mark
New Member
|
Post by mark on Aug 3, 2015 10:41:01 GMT
Hallo Vincent en medebewoners,
Wij zijn niet zo blij met dit bericht, woontorens lijken me ook niet bij de wijk passen. Twee vragen:
1. Iemand ervaring met bezwaar maken tegen bouwplannen? 2. Iemand ervaring met steekhoudende argumenten; Ik betwijfel of "dit was ons niet verteld" steekhoudend is... :-(
|
|
|
Post by Vincent on Aug 3, 2015 10:50:51 GMT
Dag Mark, Ik heb hier ervaring mee. Het is nu in principe eerst aan de gemeente om hier een mening over te vormen. Na publicatie ontwerp bestemmingsplan kunnen er z.g. zienswijzen worden ingediend.
|
|
|
Post by kavel13 on Aug 4, 2015 7:07:56 GMT
Hallo,
Benieuwd wat de gemeente voor een mening hierover gaat hebben dan. In ons geval niet "was ons niet verteld" want bij Hillen is ons letterlijk verteld dat dit groen zou blijven en nooit meer gebouwd zou gaan worden. Maar betwijfel ook of dit steekhoudend is aangezien je niets op papier hebt.
|
|
|
Post by Frans en Lilian on Aug 4, 2015 9:47:35 GMT
Hoi allen, Wij zijn ook niet blij met dit nieuws en zullen indien het mogelijk is, eventuele bezwaren ondersteunen!
|
|
roger
New Member
|
Post by roger on Aug 4, 2015 10:13:12 GMT
Ik heb de situatietekening opgevraagd bij de gemeente. Goed om te weten dat de openbare groenvoorziening voor de woningen Kortenbosch 2-10 (kavels 5-9) in stand blijft. Ik zal kijken of het me lukt de tekening op dit forum zichtbaar te maken...
|
|
roger
New Member
|
Post by roger on Aug 4, 2015 10:15:06 GMT
N.a.v. gemeentelijke publicatie heb ik heden ochtend met de heer Gelissen (gemeente Maastricht) gesproken. Deze heeft toegelicht dat er op 13 juli j.l. een aanvraag is ingediend voor een bouwplan van 2 woontorens met in totaal 18 woningen op de positie direct ten noorden van Vroendaal-Zuid. De gebouwen hebben een ondergrondse parking en vervolgens 4 bouwlagen en wordt dan 17,55 meter hoog! De aanvraag is nu in behandeling genomen en gemeente gaat dit aan alle beleidskades toetsen. Zeker voor de kavels 4 t/m 9 is het mogelijk van belang om hier als belanghebbende tijdig iets van te vinden / bezwaar te maken. Onderstaand de tekeningen van het ingediende plan:
|
|
|
Post by Henk en Renée on Aug 6, 2015 11:47:31 GMT
Wij zijn ook niet blij met twee woontorens voor onze deur. En het past naar ons idee totaal niet in de wijk. Maar woontorens leveren zeker meer geld op dan zes levensloopbestendige woningen (die er volgens Hillen eventueel zouden komen). Er werd ons bij Hillen trouwens wel verteld dat de bewoners van de woningen die de woontorens in hun achtertuin krijgen al bezwaar hadden gemaakt tegen de bouw van de levensloopbestendige woningen. Die zullen dan wel helemaal niet blij zijn met woontorens. Jullie kunnen in ieder geval op ons rekenen wanneer we bezwaar willen gaan aantekenen.
|
|
|
Post by Rhoderique & Ilse on Aug 13, 2015 10:33:47 GMT
Allen,
Inderdaad kunnen jullie ook op onze steun rekenen. Idd is wel verteld door Hillen dat er gebouwd zou kunnen worden, echter woontorens! Ik kan me toch echt niet voorstellen dat met name de huidige bewoners blij zijn met Torens in hun achter tuin en dat een gemeente dit goed gaat keuren. Belachelijk.
|
|
|
Post by Kavel 8 on Aug 25, 2015 11:01:42 GMT
Ook wij ondersteunen een bezwaar, echter met inachtnemening van een evt. volgend alternatief.
|
|